Paljakan matkailukeskusta on markkinoitu eri matkailumessuilla niin kotimaassa kuin ulkomaillakin. Toissa viikonloppuna olivat Kelekkamessut Rovaniemellä, ja kansainvälistä markkinointia tehtiin viime viikolla matkanjärjestäjien ammattilaistapahtumassa Lontoossa. Molemmissa tapahtumissa Paljakasta kiinnostuneita oli paljon ja lomakohteena Paljakka kiinnostaa.
- Moottorikelkkailijat ovat Paljakan matkailukeskukselle tärkeä asiakasryhmä ja Rovaniemen Kelekkamessut olivat siihen aivan mainio täsmämarkkinoinnin väline, Puolanka - Paljakka-messuosastolla mukana ollut Paljakan matkailuyrittäjä Juha Haanela kertoi.
- Vaikka Lapissa oltiin, messuille kokoontui moottorikelkkailijoita ympäri Suomen. Rovaniemeläisetkin etsivät kelkkailukohteita Rovaniemeltä etelään. Messuilla käytyjen keskustelujen pohjalta haettiin kelkkailukohteita, jotka eivät ole täynnä turisteja. Paljakka on heille erinomainen kohde, Haanela totesi.
Kansainvälisille markkinoille Kainuuta markkinoidaan Arctic Lakeland -brändinimellä.
- Lontoossa vuosittain järjestettävä World Travel Market on yksi maailman suurimmista matkailualan ammattilaisille suunnatuista messutapahtumista. Paljakan WTM-osallistuminen oli tänä vuonna erittäin onnistunut. Tavatut matkanjärjestäjät olivat todella kiinnostuneita Paljakan tarjonnasta, Paljakan kansainvälisestä markkinoinnista ja myynnistä vastaava Leena Penttinen kertoi.
- Suomesta etsitään juuri Paljakan tyyppisiä, pieniä matkailukeskuksia, jotka pystyvät tarjoamaan Suomen talven suosituimpia aktiviteetteja. Hyvä esimerkki oli Lontoossa tapaamani brittiläinen matkanjärjestäjä, joka haluaisi siirtää moottorikelkkailumatkansa Norjasta Suomeen. Vuonna 2020 Paljakka palkittiin Suomen parhaana moottorikelkkailukohteena, mikä on mainio referenssi neuvottelujen aloittamiseksi.
Paljakan markkinoinninta enemmän 22. marraskuuta ilmestyneessä Puolanka-lehdessä.
Tuomo Seppänen, kuva Aija Laukkanen
コメント